آغاز هجدهمین نمایشگاه کشاورزی اصفهان با محوریت تسهیل تولید محصول

هجدهمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی (آبیاری، زراعت، نهاده‌ها و باغبانی) روز بیست و ششم آذرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گشایش یافت.

آغاز هجدهمین نمایشگاه کشاورزی اصفهان با محوریت تسهیل تولید محصول

هجدهمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی (آبیاری، زراعت، نهاده‌ها و باغبانی) روز بیست و ششم آذرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه که در روزهای ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپا خواهد بود، ۱۲۰ شرکت کننده از ۱۴ استان کشور را گردهم آورده است.

شرکت کنندگان از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمان، کردستان، گلستان، سمنان، البرز، یزد، همدان و قزوین، توانمندی‌ها کالاها و خدمات خود را در ۹ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در معرض بازدید علاقمندان قرار دادند.

هجدهمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی اصفهان، شامل سیستم‌های نوین آبیاری، نهادهای کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و ماشین آلات و مکانیزاسیون است که نسبت به دوره‌های گذشته ۳۰ درصد به لحاظ شرکت کننده و ۳۰ درصد در میزان متراژ غرفه‌های نمایشگاهی پیشرفت داشته است.

 

معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کشاورزی اصفهان با هدف معرفی ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی کشور، ایجاد فرصت‌ جهت برقراری ارتباط و شناسایی شرکت‌های معتبر داخلی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری‌های تخصصی ارایه شده از سوی غرفه داران حاضر در نمایشگاه، بهره گیری گسترده از تبلیغات در جهت افزایش اعتبار و معرفی بهتر شرکت کنندگان و بررسی امکانات جهت صدور محصولات کشاورزی به خارج از کشور برگزار شده است.

علی یارمحمدیان افزود: در کنار این نمایشگاه نیز برنامه‌ها و سمینارهای جانبی مختلفی برگزار خواهد شد که از آن جمله می‌توان به سمینار توسعه کشاورزی دقیق و هوشمند با استفاده از مکانیزاسیون همراه با اعطای گواهینامه، دوره آموزشی سیستم‌های مدرن آبیاری قطره‌ای با اعطای گواهینامه، سمینار آموزشی کاهش مضرات سموم شیمیایی و توسعه کشاورزی پایدار اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروز یکی از بهترین و کیفی‌ترین نمایشگاه‌های کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران در استان اصفهان افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بیان کرد: نمایشگاهی که بیش از ۱۲۰ شرکت از ۱۴ استان کشور در آن حضور دارند و پتانسیل‌ها و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: تمرکز این نمایشگاه بر آبیاری، سیستم‌ها و تجهیزات آبیاری و سیستم نوین آبیاری است.

 

نمایشگاه کشاورزی اصفهان، بهترین نمایشگاه کشور است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال تاکنون در بخش کشاورزی ۷۲۰ میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون جذب شده است.

کامبیز عباسی افزود: این سیاست های حمایتی همچنین در حوزه آبیاری و سیستم‌های نوین آبیاری ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: پیش بینی ما این است که تا پایان سال حداقل نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون را جذب کنیم.

وی اظهار امیدوار کرد برای سال آینده  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون محدودیت توسط بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان برای استفاده از لوازم و تجهیزات کشاورزی اعم از ماشین‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای، دام و طیور و آبزی پروری و حتی حوزه جنگل و مرتع پیش بینی و تخصیص داده شود.

عباسی ادامه داد : نمایشگاه صنعت کشاورزی در اصفهان جز بهترین نمایشگاه‌ها با برترین تنوع در حوزه تولید چه در حوزه ماشین‌های کشاورزی، در حوزه لوازم و تجهیزات و آبیاری و حوزه تامین نهاده‌هاست.

وی تصریح کرد: اصفهان یک قطب برای ما در حوزه صنعت کشاورزی، تامین نهاده و سایر حوزه‌های صنعت که در این بخش وجود دارد، است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه بیان کرد: خوشبختانه مسیر کشاورزی کشور بر روی ریلی افتاده و امیدواریم ادامه این مسیر را در وزارتخانه اجرایی کنیم.

وی با اشاره به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی اظهارداشت: همچون گذشته خط اعتباری مکانیزاسیون برای سال آتی جاری و ساری خواهد بود.

عباسی ادامه داد: برغم تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که جامعه جهانی و دشمنان برای ما ایجاد کردند بازهم با تکیه بر تولید و صنعت داخل توانستیم بسیاری از مسائل را در داخل کشور حل کنیم.

عباسی اضافه کرد: خوشبختانه ردیف‌های بودجه‌ای خوبی امسال در تکالیف برنامه‌ای قرار گرفت و امیدواریم برای سال آینده بتوانیم هم خط اعتباری مکانیزاسیون و هم تسهیلات کم بهره ۶ و چهار درصد برای فناوری‌های نوین در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال پویاتر کردن حوزه صنعت کشاورزی هستیم، تصریح کرد: ابتدای دولت یازدهم حدود ۵۵ درصد به انرژی در کشور خوداتکا بودیم و نیازهای غذایی را با این میزان از تولید داخل تامین می‌کردیم این در حالیست که که اکنون ۸۰ درصد به انرژی در کشور خوداتکا شده‌ایم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما در شرایط خشکی، محدودیت‌های آبی و کم آبی هستیم و امیدواریم صنعت کشاورزی و برگزاری این نمایشگاه‌ها به ما روش‌های فائق آمدن بر شرایط نامساعد اقلیم را یاد بدهد.

به گفته وی، در حوزه کشاورزی هم کشاورزی حفاظتی و پایدار جز سیاست‌های وزارتخانه است و وزارت جهاد کشاورزی بر تمام ناملایمات اقلیمی برنامه دارد.

عباسی افزود: امیدواریم حوزه صنعت کشور به صنعت کشاورزی بیش از سایر صنایع توجه کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت کشاورزی، صنعت امنیت غذایی کشور است، اظهار داشت: اگر گندم تولید نکنیم به ما گندم نخواهند داد ، حتی در کوچکترین محصولات کشاورزی با محدودیت مواجهیم در حوزه صنعت هم به همین صورت است از این رو باید به خودباوری برسیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: خوشبختانه در شرایط تحریم این خودباوری در کشور ما بیش از گذشته عیان است، از این رو باید در صنعت کشاورزی یک معاونت در وزارت صنعت ایجاد شود زیرا در بخش صنعت کشور جای صنعت کشاورزی خالی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی کشور با تمام محدودیت‌ها در برنج و گندم خودکفا شدیم که استمرار آن نیازمند حمایت جدی از بخش خصوصی و سیاست گذاری وزارتخانه است.

عباسی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی وزارتخانه توسعه سرمایه گذاری است یعنی هدف اصلی ما این است که سرمایه گذاری را در بخش کشاورزی افزایش دهیم از این رو سیاست‌ها و نظام بانکی کشور باید به سمتی برود که کشاورزان بهترین منابع را جذب کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در قوانین بودجه‌ای خود تسهیلات خوبی را امسال در بودجه دیدند که امیدواریم در سال آتی استمرار و افزایش منابع تسهیلاتی گسترش یابد.

 

نمایشگاه کشاورزی این بخش را در رسیدن به اهداف یاری می‌کند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این مرسم اظهار داشت: با توجه به اینکه این نمایشگاه در استانی برگزار می‌شود که در ۱۲ محصول رتبه‌های اول، دوم و سوم را به خود اختصاص داده می‌تواند به اهداف خود برسد.

اصغر کرمانی افزود: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی اصفهان می‌تواند بخش کشاورزی را در رسیدن به اهداف و اجرایی کردن سیاست‌ها یاری کند.

به گفته وی، استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بیش از ۱۸۰ هزار نفر در این بخش در استان مشغول به کار هستند.

بر اساس این گزارش، علاقمندان به بازدید از این رویداد نمایشگاهی می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۰ روزهای ۲۶ تا ۲۹ آذر به محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان مراجعه کنند.


نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر